۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۳۵

در اتفاقی نادر؛

پرهام مقصودلو دستیار شطرنجباز فرانسوی در مسابقات گرند پریکس شد

پرهام مقصودلو دستیار شطرنجباز فرانسوی در مسابقات گرند پریکس شد

پرهام مقصودلو سوپراستاد بزرگ شطرنج ایران به عنوان دستیار و همراه، بازیکن اول شطرنج فرانسه را در مرحله نخست مسابقات ۲۰۲۲ گرند پریکس همراهی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله نخست مسابقات شطرنج گرند پریکس (جایزه بزرگ) در سال جاری میلادی در حالی از هفته آینده به میزبانی صربستان آغاز می شود که علاوه بر سید محمد امین طباطبایی، یک ایرانی دیگر هم در این رقابت ها حضور دارد اما نه به عنوان بازیکن شرکت کننده!

پرهام مقصودلو شطرنجباز ۲۱ ساله ایران در فهرست ۱۶ نفره بازیکنان گرند پریکس حضور ندارد اما قرار است یکی از بازیکنان حاضر در این رقابت ها را همراهی کند.

«ماکسیم واشیه» شطرنجباز فرانسوی از شرکت کنندگان در مسابقات گرندپریکس است تصمیم به بهره گیری از پرهام مقصودلو برای شرکت در این رقابت ها گرفته است.

این شطرنجباز که نفر اول رنکینگ فرانسه به حساب می آید در گفتگو با خبرنگار مهر این موضوع را تایید کرد و گفت: «تایید می کنم که پرهام به من در این تورنمنت کمک خواهد کرد»

این شطرنجباز فرانسوی در حالی تصمیم به کمک گرفتن از پرهام مقصودلو برای حضور در مسابقات گرند پریکس گرفته که با ریتینگ ۲۷۶۱ در رده دوازدهم رنکینگ جهانی قرار دارد و پرهام با ریتینگ ۲۷۰۱ رده ۳۶ رنکینگ جهانی را در اختیار دارد و نفر اول شطرنجبازان ایرانی در این رده بندی به حساب می آید.

پرهام مقصودلو مهرماه گذشته در مسابقات جایزه بزرگ شارجه با کسب ریتینگ ۲۷۰۱ به عنوان دومین ایرانی (بعد از علیرضا فیروزجا که تغییر تابعیت داده است) موفق به کسب عنوان «سوپراستاد بزرگی شطرنج جهان» شد.

مرحله نخست مسابقات گرندپریکس در سال جاری میلادی طی روزهای ۸ تا ۲۳ اسفندماه (۲۸ فوریه تا ۱۴ مارس) در بلگراد صربستان برگزار می شود. مرحله دوم این رقابت ها هم در آلمان برگزار خواهد شد.

سید محمد امین طباطبایی بازیکن ایرانی شرکت کننده در این رقابت هاست. وی با صعود به مرحله یک چهارم مسابقات جهانی سوئیس به عنوان اولین ایرانی (در بخش مردان) این سهمیه را به دست آورد.

پیش از این سارا خادم الشریعه در بخش بانوان این رقابت ها شرکت کرده بود. خادم الشریعه سال ۹۵ به عنوان نماینده ایران که میزبان بود در این رقابت ها شرکت داشت.

کد خبر 5431503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha